Центр оборонних стратегій

ЗАГРОЗИ І БЕЗПЕКА

Питання щодо необхідних державних рішень, політик та реформ ми сприймаємо в стратегічному контексті – процвітання України, її обороноздатності та захисту національних інтересів.
 
Ми досліджуємо всі питання сектору оборони як складові цих цілей.
 
Загрози безпеці України є такими, що мають прямий вплив на її життя, суверенітет і розвиток. Вони в першу чергу стосуються війни на Сході України, хоча не обмежуються нею. Загрози надзвичайно реальні в Чорноморському регіоні, реалізуються щоденно в інформаційному та кібернетичному просторах, а також на економічному, енергетичному, дипломатичному та юридичному фронтах.
 
Завдання України – стабілізувати безпеку та повернути тимчасово окуповані території задля розвитку економіки, залучення інвестицій і розвитку держави як такої.
 
Стратегічними цілями є здобуття членства в ЄС та НАТО. Як це зробити?
Саме на ці питання ми даємо відповіді.

ОБОРОННІ РЕСУРСИ

Міністерство оборони України є розпорядником величезної кількості активів, таких як державні підприємства або землі оборони, банк яких налічує сотні тисяч гектарів. При цьому багато з цих ресурсів є незадіяними задля оборони країни, а значна кількість об’єктів важливої військової інфраструктури перебувають у поганому стані. Традиційно вони були джерелами корупційних доходів. У той самий час черга на житло серед військовослужбовців становить 46 тисяч осіб і питання не вирішується понад 20 років.

 

Очевидно, що управління активами потребує рішучих кроків з реформування. І ми точно знаємо, що ці кроки зможуть вирішити багато проблем. Так, зокрема, відомо, яким чином можна закрити чергу та забезпечити житлом більшу частину військовослужбовців протягом декількох років.

 

Іншим важливим питанням є залучення інвестицій. Наразі державно-приватне партнерство у сфері оборони жодним чином не врегульоване, що не дає можливості залучати приватні кошти для розробки критичних технологій. Ми досліджуємо ці питання та виробляємо рішення для реформування сфери управління оборонними ресурсами та активами.

ОБОРОННІ ЗАКУПІВЛІ

Закупівлі є критичною частиною створення оборонних спроможностей, але досі реформа не завершена. Під час попередньої роботи в Проєктному офісі реформ Міністерства оборони команда Центру створила бачення та мету розвитку системи оборонних закупівель. Воно стало основою нещодавно прийнятого Закону “Про оборонні закупівлі”. 

 

Але що далі?

 

Дослідження описує цільову модель системи оборонних закупівель і наводить дорожню карту переходу до цієї моделі. Визначено конкретні кроки переходу та роз’яснення переваг тих чи інших аспектів нової моделі. Дослідження враховує український та закордонний досвід і є першою фундаментальною роботою з цього питання в історії України.

 

Сьогодні команда працює над подальшими регулятивними та нормативними актами у сфері оборонних закупівель і висвітлює проблеми та ризики на цьому шляху.

РЕФОРМА ОПК

Без власного розвиненого обороннопромислового комплексу (ОПК) обороноздатність України неможлива. У той же час ОПК проходить через реформування, складну трансформацію і кризу.
 
Правильні державні рішення щодо майбутнього ОПК – це рішення щодо виживання країни. І сьогодні країна стоїть перед справжнім вибором моделей ОПК та його майбутнього

 

Напрями роботи:

1) визначення можливих стратегій реформи ОПК;

2) аналіз реформи Укроборонпрому як центральної складової процесу;

3) аналіз необхідності та зміна законодавства і розробка рекомендацій щодо прийняття необхідних нормативних актів;

4) рішення щодо підвищення інвестиційної привабливості ОПК і залучення нових коштів і технологій;

5) формулювання принципів державно-приватного партнерства.

ЧОРНОМОРСЬКА БЕЗПЕКА

Загрози з моря є надзвичайно актуальними для України, а спроможності сил оборони в морі не відповідають рівню загроз. Переважна більшість української морської зони окупована. Це питання привертає підвищену увагу суспільства та держави, але чіткий план по мінімізації загроз ще не розроблено.

 

Центр кілька місяців працював разом зі значною кількістю експертів у галузі морської безпеки та підготував фундаментальне дослідження, що включає безпекову оцінку у регіоні та перелік конкретних дій, що мають бути зроблені задля відповіді на загрози.

 
Відкрита публікація звіту та його поширення відбудуться найближчим часом.

ШЛЯХ В НАТО

Членство в НАТО є стратегічною метою України, закріпленою в Конституції України та Стратегії національної безпеки України.

У Стратегії також закріплено необхідність проведення реформи у силах оборони за стандартами НАТО. Служити в армії НАТО бажає більшість українських військовослужбовців і лише членство в НАТО буде запорукою довгострокової безпеки країни.
 
Але як цього досягти?
Цей напрям роботи є для нас пріоритетним. Ми працюємо над створеннням дорожніх карт переходу на стандарти НАТО, над формулюванням кроків євроатлантичної інтеграції.
 
Ми співпрацюємо з провідними світовими аналітичними центрами, міжнародними партнерами, з Урядом та іншими гілками влади задля розроблення оптимальних варіантів досягнення вказаних стратегічних цілей.
 
Ми впевнені, що членство в НАТО є реальним в осяжній перспективі, та готові робити все необхідне для цього.
 
Напрями роботи:
– необхідні кроки та стратегічні рішення України щодо Євроатлантичної інтеграції;
– Україна в стратегії НАТО-2030;
– наповнення та використання статусу Партнера з розширеними можливостями НАТО;
– двостороннє співробітництво з країнами НАТО в оборонній сфері;
– робота з країнами НАТО та офісом НАТО щодо лобіювання інтересів України;
– реформування, запровадження стандартів НАТО та їх адаптація у силах оборони.

ЗАГРОЗИ І БЕЗПЕКА


 
Питання щодо необхідних державних рішень, політик та реформ ми сприймаємо в стратегічному контексті – процвітання України, її обороноздатності та захисту національних інтересів.
 
Ми досліджуємо всі питання сектору оборони як складові цих цілей.
 
Загрози безпеці України є такими, що мають прямий вплив на її життя, суверенітет і розвиток. Вони в першу чергу стосуються війни на Сході України, хоча не обмежуються нею. Загрози надзвичайно реальні в Чорноморському регіоні, реалізуються щоденно в інформаційному та кібернетичному просторах, а також на економічному, енергетичному, дипломатичному та юридичному фронтах.
 
Завдання України – стабілізувати безпеку та повернути тимчасово окуповані території задля розвитку економіки, залучення інвестицій і розвитку держави як такої.
 
Стратегічними цілями є здобуття членства в ЄС та НАТО. Як це зробити?
 
Саме на ці питання ми даємо відповіді.

ОБОРОННІ РЕСУРСИ


 
Міністерство оборони України є розпорядником величезної кількості активів, таких як державні підприємства або землі оборони, банк яких налічує сотні тисяч гектарів. При цьому багато з цих ресурсів є незадіяними задля оборони країни, а значна кількість об’єктів важливої військової інфраструктури перебувають у поганому стані. Традиційно вони були джерелами корупційних доходів. У той самий час черга на житло серед військовослужбовців становить 46 тисяч осіб і питання не вирішується понад 20 років.

 

Очевидно, що управління активами потребує рішучих кроків з реформування. І ми точно знаємо, що ці кроки зможуть вирішити багато проблем. Так, зокрема, відомо, яким чином можна закрити чергу та забезпечити житлом більшу частину військовослужбовців протягом декількох років.

 

Іншим важливим питанням є залучення інвестицій. Наразі державно-приватне партнерство у сфері оборони жодним чином не врегульоване, що не дає можливості залучати приватні кошти для розробки критичних технологій. Ми досліджуємо ці питання та виробляємо рішення для реформування сфери управління оборонними ресурсами та активами.

ОБОРОННІ ЗАКУПІВЛІ


 
Закупівлі є критичною частиною створення оборонних спроможностей, але досі реформа не завершена. Під час попередньої роботи в Проєктному офісі реформ Міністерства оборони команда Центру створила бачення та мету розвитку системи оборонних закупівель. Воно стало основою нещодавно прийнятого Закону “Про оборонні закупівлі”.
 
Але що далі?
 
Дослідження описує цільову модель системи оборонних закупівель і наводить дорожню карту переходу до цієї моделі. Визначено конкретні кроки переходу та роз’яснення переваг тих чи інших аспектів нової моделі. Дослідження враховує український та закордонний досвід і є першою фундаментальною роботою з цього питання в історії України.
 
Сьогодні команда працює над подальшими регулятивними та нормативними актами у сфері оборонних закупівель і висвітлює проблеми та ризики на цьому шляху.

РЕФОРМА ОПК


 
Без власного розвиненого обороннопромислового комплексу (ОПК) обороноздатність України неможлива. У той же час ОПК проходить через реформування, складну трансформацію і кризу.
 
Правильні державні рішення щодо майбутнього ОПК – це рішення щодо виживання країни. І сьогодні країна стоїть перед справжнім вибором моделей ОПК та його майбутнього

 

Напрями роботи:

1) визначення можливих стратегій реформи ОПК;

2) аналіз реформи Укроборонпрому як центральної складової процесу;

3) аналіз необхідності та зміна законодавства і розробка рекомендацій щодо прийняття необхідних нормативних актів;

4) рішення щодо підвищення інвестиційної привабливості ОПК і залучення нових коштів і технологій;

5) формулювання принципів державно-приватного партнерства.

ЧОРНОМОРСЬКА БЕЗПЕКА


 
Загрози з моря є надзвичайно актуальними для України, а спроможності сил оборони в морі не відповідають рівню загроз. Переважна більшість української морської зони окупована. Це питання привертає підвищену увагу суспільства та держави, але чіткий план по мінімізації загроз ще не розроблено.

 

Центр кілька місяців працював разом зі значною кількістю експертів у галузі морської безпеки та підготував фундаментальне дослідження, що включає безпекову оцінку у регіоні та перелік конкретних дій, що мають бути зроблені задля відповіді на загрози.
 
Відкрита публікація звіту та його поширення відбудуться найближчим часом.

ШЛЯХ В НАТО


 
Членство в НАТО є стратегічною метою України, закріпленою в Конституції України та Стратегії національної безпеки України.
 
У Стратегії також закріплено необхідність проведення реформи у силах оборони за стандартами НАТО. Служити в армії НАТО бажає більшість українських військовослужбовців і лише членство в НАТО буде запорукою довгострокової безпеки країни.
 
Але як цього досягти?
Цей напрям роботи є для нас пріоритетним. Ми працюємо над створеннням дорожніх карт переходу на стандарти НАТО, над формулюванням кроків євроатлантичної інтеграції.
 
Ми співпрацюємо з провідними світовими аналітичними центрами, міжнародними партнерами, з Урядом та іншими гілками влади задля розроблення оптимальних варіантів досягнення вказаних стратегічних цілей.
 
Ми впевнені, що членство в НАТО є реальним в осяжній перспективі, та готові робити все необхідне для цього.
 
Напрями роботи:
– необхідні кроки та стратегічні рішення України щодо Євроатлантичної інтеграції;
– Україна в стратегії НАТО-2030;
– наповнення та використання статусу Партнера з розширеними можливостями НАТО;
– двостороннє співробітництво з країнами НАТО в оборонній сфері;
– робота з країнами НАТО та офісом НАТО щодо лобіювання інтересів України;
– реформування, запровадження стандартів НАТО та їх адаптація у силах оборони.